Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

Φέσι 130 εκατ. στις εταιρείες κινητής

τηλεφωνο kinito, telecom 10.000 συνδρομητές τον μήνα κατεβάζουν το ακουστικό στην σταθερή


25% αυξήθηκαν φέτος οι συνδρομητές που αδυνατούν να εξοφλήσουν τις οφειλές τους, ενώ τα φέσια από 118 εκατ. πέρυσι έφτασαν τα 130 εκατ.
Περίπου 130 εκατ. ευρώ υπολογίζονται τα χρέη προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας από ανεξόφλητους λογαριασμούς λόγω αδυναμίας πληρωμής, ενώ δεκάδες χιλιάδες συνδρομητές αναγκάζονται να διακόψουν τη σύνδεσή τους......

Οι δραματικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης έχουν επηρεάσει στο μέγιστο βαθμό τα ελληνικά νοικοκυριά, που αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και λογαριασμούς τηλεφώνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, τα χρέη (επισφάλειες) από τους συνδρομητές έφτασαν το 2011 στο 4% του τζίρου τους, ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση και στον χώρο της σταθερής τηλεφωνίας, καθώς μόνο τα φέσια στον ΟΤΕ μετριούνται σε δεκάδες εκατ. ευρώ.
Βάσει των πλέον πρόσφατων στοιχείων προκύπτει πλέον ότι περισσότεροι από 10.000 συνδρομητές εγκαταλείπουν κάθε μήνα το σταθερό τους τηλέφωνο, ενώ, σύμφωνα με στελέχη εταιρειών, χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι πολλοί συνδρομητές, ακριβώς επειδή αδυνατούν να πληρώσουν κάθε μήνα πάγιο λογαριασμό για τηλέφωνο, διακόπτουν τη σταθερή γραμμή και καταφεύγουν στην καρτοκινητή τηλεφωνία.
τηλεφωνο kinito, telecom
Φραγή στους κακοπληρωτές με έναν νέο «Τειρεσία»
«Τειρεσία» για όσους δεν πληρώνουν λογαριασμούς τηλεφώνου θέλουν να δημιουργήσουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βρίσκονται σε συζητήσεις διερευνώντας μια από κοινού λύση για τη συγκρότηση ενός τηλεπικοινωνιακού «Τειρεσία» που θα τις προστατεύει από τους κακοπληρωτές.
Εξαιτίας της μη ύπαρξης ενός τέτοιου ελεγκτικού μηχανισμού οι εταιρείες αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο συνδρομητών που μετακινούνται από εταιρεία σε εταιρεία επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς αφήνοντας πίσω τους ανεξόφλητα χρέη. Αυτό -όπως επισημαίνουν στελέχη των εταιρειών- συνιστά διπλή ζημιά για τις εταιρείες, διότι εκείνες είναι υποχρεωμένες να αποδίδουν εμπρόθεσμα τον ΦΠΑ και το τέλος κινητής τηλεφωνίας, είτε έχει πληρωθεί ένας λογαριασμός είτε όχι.
Εναλλακτικοί πάροχοι και κινητή κλέβουν κάθε μήνα 35.000 συνδρομητές από τον ΟΤΕ.
Εναλλακτικοί πάροχοι και κινητή κλέβουν κάθε μήνα 35.000 συνδρομητές από τον ΟΤΕ.
Σε περισσότερα από 130 εκατ. ευρώ έχουν φθάσει το 2011 τα χρέη προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας από ανεξόφλητους λογαριασμούς λόγω αδυναμίας πληρωμής.
Eνδεικτικό της έκτασης που έχει λάβει το πρόβλημα με τους ανεξόφλητους λογαριασμούς και τις επισφάλειες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας είναι ότι από τα 78 εκατ. ευρώ που ήταν το 2009, το 2010 αυξήθηκαν σε 118 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος ανήλθαν σε 130 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 4% και πλέον του συνολικού τζίρου των εταιρειών.
Για την επόμενη χρονιά εύλογα οι εκτιμήσεις είναι ακόμη πιο δυσοίωνες, καθώς τα οικονομικά προβλήματα εντείνονται για τα ελληνικά νοικοκυριά και θεωρείται βέβαιο πως οι επισφάλειες θα εκτιναχθούν σε πολύ υψηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα.
Η δυσκολότερη
Η χρονιά που φεύγει αναμφίβολα διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο μιας από τις δυσκολότερες μέχρι σήμερα περιόδους για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
Το 2011 αυξήθηκαν κατά 25% οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας που δήλωσαν αδυναμία να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους και όλα συγκλίνουν στην άποψη πως η κατάσταση αυτή θα επιδεινωθεί. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, τα επιτελεία των εταιρειών διερευνούν σε νομικό επίπεδο το εγχείρημα να δημιουργήσουν, κατά τα πρότυπα των τραπεζών, έναν τηλεπικοινωνιακό «Τειρεσία», στον οποίο θα καταχωρίζονται όλοι οι κακοπληρωτές συνδρομητές.
Οπως παραδέχονται, βέβαια, στελέχη των εταιρειών, υπάρχουν νομικά προβλήματα που εμποδίζουν τη σύσταση ενός τέτοιου ελεγκτικού μηχανισμού, ωστόσο ευελπιστούν ότι θα βρεθεί σύντομα λύση, χωρίς να αποκλείεται μάλιστα ο «Τειρεσίας» αυτός να αφορά και τις εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας, που αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα.
100.000 πελάτες έχασε σε 11 μήνες ο ΟΤΕ
Kόβουν το πάγιο και μιλάνε καρτοκινητά
Ακατάπαυστη «αιμορραγία» συνδρομητών πλήττει τη σταθερή τηλεφωνία, καθώς χιλιάδες πολίτες κόβουν κάθε μήνα τη σύνδεση της σταθερής τηλεφωνίας τους, επειδή αδυνατούν πλέον να πληρώνουν άλλους λογαριασμούς.
Αυτό φαίνεται τόσο από τον ΟΤΕ όσο και από τις υπόλοιπες εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας που αναγκάζονται καθημερινά να προχωρήσουν στη διακοπή χιλιάδων τηλεφωνικών γραμμών, εξαιτίας της αδυναμίας καταβολής των τελών από τους συνδρομητές τους.
Μόνο τα φέσια στον ΟΤΕ ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ. Βάσει στοιχείων των εταιρειών σταθερής τηλεφωνίας μέχρι τον περασμένο μήνα είχαν κοπεί πάνω από 100.000 τηλεφωνικές γραμμές, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα ποσοστό των συνδρομητών αυτών απευθύνθηκε σε άλλες εταιρείες αναζητώντας χαμηλότερες χρεώσεις.
Εκτιμήσεις
Σύμφωνα δε με εκτιμήσεις της διοίκησης του ΟΤΕ, περισσότεροι από 120.000 συνδρομητές θα έχουν εγκαταλείψει το σταθερό τηλέφωνο μέχρι τα τέλη του 2011. Μάλιστα κάθε μήνα αποχωρούν από τον ΟΤΕ περί τους 35.000 συνδρομητές, τα 2/3 εκ των οποίων οδηγούνται σε εναλλακτικές εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας. Συμπερασματικά δηλαδή περισσότεροι από 10.000 συνδρομητές εγκαταλείπουν κάθε μήνα το σταθερό τους τηλέφωνο.
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών, χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι πολλοί συνδρομητές, ακριβώς επειδή αδυνατούν να πληρώσουν κάθε μήνα πάγιο λογαριασμό για τηλέφωνο, διακόπτουν τη σταθερή γραμμή και καταφεύγουν στην καρτοκινητή τηλεφωνία.
  • Το 4% του τζίρου των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας φτάνουν οι ανεξόφλητοι λογαρισμοί
  • 25% αυξήθηκαν φέτος οι συνδρομητές που αδυνατούν να εξοφλήσουν τις οφειλές τους
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου